Monday, January 19, 2004

BERTEMU DI BLOG, BERTENTANG MATA DI GATHERING...

RAKAN-rakan blog di Brunei dan Jepun tidak sabar-sabar ingin mengetahui respon saya mengenai pertemuan Gathering Gengjurnal 2004 yang berlangsung pada malam minggu lalu di Restoran Nelayan Tasik Titiwangsa.

Ini merupakan kali pertama saya menghadiri perjumpaan gengjurnal secara besar-besaran yang menerima kehadiran hampir 100 orang pengamal blog dari jauh dan sekitar Kuala Lumpur. Bagaimanapun seminggu sebelum gathering saya telahpun berkenal dengan lapan orang geng blog yang rapat dengan saya dalam satu pertemuan makan tengahari di The Mall.

Apa respon saya mengenai malam itu?
Rasanya lebih baiklah pembaca semua membaca di blog sahabat yang memperkenalkan saya dengan dunia blog ini iaitu saudara MBA
untuk mengetahuinya secara lebih detail. Kepada semua saya harap dapat membacanya secara rasional demi masa depan Gengjurnal. Bak kata orang, kita haruslah bertindak lebih profesional setelah Gengjurnal ini berusia hampir empat tahun pada 2004 ini dengan membayangkan ahli Gengjurnal pasti akan bertambah lagi tahun demi tahun.

Faedah penting yang saya perolehi pada malam berkenaan ialah dapat bertemu dengan beberapa pengamal blog dalam bidang profesional masing-masing yang boleh saya jadikan sumber untuk kerjaya saya. Ada lebih lima orang yang sudah saya kenalpasti dapat saya promote untuk masa depan mereka yang lebih gemilang. Saya akan hubungi mereka satu persatu mulai hari ini, sesuailah dengan tugas saya dibidang persurakhabaran dan permajalahan ini.

Kepada semua yang sudi berkenalan dengan saya pada malam itu termasuk yang membawa novel saya untuk ditandatangani, terima kasih daun keladi saya ucapkan. Semoga kita akan berjumpa lagi selepas ini.

No comments: