Sunday, November 2, 2003

BILA SERVER DOWN, MUJUR ADA YANG PUJUK

* Maaflah kerana tidak dapat menulis apa-apa semalam. Mungkin ramai ke sini dan mendapati tiada tulisan baru lalu berasa kecewa... sorry! Sebenarnya sepanjang pagi semalam saya sibuk dengan Majlis Anugerah Cemerlang Sekolah Kebangsaan Seri Tasik, Bandar Sri Permaisuri.

Dua orang anak saya bersekolah di situ. Anas Iqbal di Tahun 4 manakala anak bongsu, Anas Suhaimi di Tahun 1. Semalam ialah hari paling bermakna bagi Anas Iqbal. Dia berjaya membolot empat anugerah peribadi.

1. Dia mendapat Kedudukan Terbaik Dalam Kelas 4 Zamrud (Tempat Pertama).
2. Anugerah Akademik Terbaik Darjah 4 (Keseluruhan Kelas)
3. Anugerah markah tertinggi Bahasa Malaysia
4. Sijil Pengawas 2003

Rasanya semalam adalah detik gembira saya sebagai seorang emak apabila menyaksikan beberapa kali dia turun naik pentas menerima hadiah. Memang sejak dari darjah satu hingga darjah empat dia sentiasa mendapat tempat pertama setiap kali peperiksaan penggal diadakan. Alhamdulillah.

* Oleh kerana dah dua hari server pejabat rosak (semalam dan hari ini). Semua sistem down. Saya juga tertekan kerana gagal menyiapkan bahan-bahan untuk mesyuarat esok. Macamana? Sekarang ialah masa `kritikal' kerana semua majalah Januari mesti disiapkan seminggu sebelum hari raya. Di masa yang sama bahan untuk Februari kena ready, so bila lepas raya terus start design. Sabarnya saya!

Kerana saya masam memuncung sejak semalam, suami pujuk berbuka puasa di Restoran Ismail di Taman Tun Dr. Ismail hari ini. Ada nasi beryani, ayam madu, kurma daging, acar timur, papadom dan murtabak istimewa. Alhamdulillah...




No comments: