Thursday, January 16, 2014

MELAMPAU...!

FITNAH itu dosa! Sejak awal melihat poster tentang puisi yang kononnya ditulis oleh Prof Diraja Ungku Aziz, hati saya sudah menafikannnya! Tak mungkin Prof buat puisi itu! Tak mungkin Prof tergamak mengutuk PM sampai macam itu sekali!

Dan hari ini ternyata telahan saya dan penafian yang saya tulis dalam beberapa status rakan fb itu benar. Empunya badan anggap itu tuduhan yang amat zalim. Zalim hingga tergamak membuatkan hubungan baiknya dengan Perdana Menteri tercemar.


Saya tidak tahulah apa yang ada dalam hati mereka... sekelumit kebaikan pun tidak ada. Yang ada hanyalah dosa demi dosa. Tuduhan yang tidak berasas itu dikongsi pula oleh ramai orang, ribuan orang hingga jutaaan orang.

Harap Prof Ungku Aziz dapat memujuk perasaannya yang kecewa apabila gambar dan peribadinya menjadi bahan eksploitasi... ya saya yakin, setiap kali gambarnya dishare di fb, Pak Ungku akan d apat pahala.... Pak Ungku bebas dari dosa fitnah.

No comments: