Sunday, August 3, 2008

RAJA BUAH MENGIRIM BATUKNYA
MEMANG
saya makan hanya beberapa ulas sahaja durian musim ini. Meski memang hantu durian seperti musim-musim sudah, tetapi demi kolesterol, saya kuatkan semangat - boleh jamah tapi seulas dua sahaja. Tetapi tak pernah-pernah batuk, sakit tekak dan selesema sebelum ini, kali ini dengan beberapa ulas itu, ia betul-betul menyerang.

Dua klinik dituju, ubat habis dimakan tapi sakit tekak tak hilang. Rakan belikan ubat sinseh. Tapi tekak tetap perit. Orang di rumah sibuklah beli durian. Hari pertama buat bubur kacang hijau dengan durian. Hari kedua serawa durian dengan pulut. Hati ketiga durian semata - saya pandang sahaja terkulat-kulat.

Semasa minum petang dengan YB Tan Sri di tepi tasik Shah Alam, rakan media sakan menikmati durian, langsat, mata kucing... saya terkulat-kulat jugak.

Teringat teguran mak masa kecil-kecil dulu bila kita jatuh dari pokok: Haa... esok panjatlah lagi... panjat tinggi-tinggi lagi!

Oh ya, agaknya sebab saya makan sikit sangat kot dua minggu lepas... Okeylah baik sahaja nanti saya akan melantak sehabis gila menikmati durian musim kali ini. Padan muka aku.

No comments: