Sunday, October 9, 2005

BERAPA DAPAT?
JARI-JARIKU sakit semua, kerna bekerja sehari-hari... Memang kena dera sungguhlah pada hari Sabtu dan Ahad nih! Letih memanglah letih. Kerja di dapur bermula dari jam 9 pagi hingga 2 petang. Lepas tu boleh rest kejap sebelum ke dapur semula untuk hidangan berbuka puasa.

Tapi keletihan itu hilang bila en.abang balik lepas berbuka puasa. Lepas Maghrib, soalan pertama yang diajukan (macam wajib pulak soalan ini) berapa dapat hari ni? Sehari dua ini senyum en.abang lebar sikit so saya pun tambah bersemangat membantu dia bisnes. Esok, emak dan adik ipar akan ambil alih tugas. Harap-harap rasa dan kualiti dapat dipertahankan. Kalau tidak sure kena komplen.

Oh ya, nak cerita sikit tentang bisnes KKSB terkini. Sedar tak sedar, produk Jabatan Majalah sekarang ini sudah menjangkau 33 judul dengan terbitnya Edisi Pengenalan Majalah Laman Impiana. Edisi ini terbit tiga bulan sekali khusus tentang laman. Tentang bunga-bungaan, lanskap, jenis tanah, membaja, menyusun atur pasu, air pancut di taman, menanam sayuran dan segala titik bengik tentang laman. Sememangnya majalah ini menepati kehendak mereka yang suka gardening. Harganya RM10 dengan kemasan perfect binding, cover uv, full color, latest design layout dan merupakan spin-off daripada Majalah Impiana.

Sebenarnya bukan `dah' 33 judul majalah, tapi `baru' sahaja 33 judul majalah. Sebabnya tauke nak 50 judul majalah!

No comments: