Tuesday, June 7, 2005

SELASA NAN INDAH
SALAM pagi Selasa nan indah! Lama sungguh rasanya tak menulis di sini. Terasa pula seperti sudah jauh daripada teman-teman. Pergi ke blog semua rakan, kadang-kadang sempat juga tinggal jejak, tapi banyak yang sempat membaca saja.

Ada dua perkara yang hendak dikongsi hari ini. Pertama; novel saya untuk 2005 sudah siap dan sudah diserahkan kepada Alaf 21. Ada saya berikan tiga tajuk cadangan yang rasanya relevan dengan jalan cerita. Bila nak terbit? Itu terpulang pada budi bicara penerbit dan terletak pada tanggungjawab Editor Alaf 21. Harap-harap editor yang dipertanggungjawab untuk menangani novel saya ini akan dapat berkerjasamanya dengan saya.

Hasrat seterusnya ialah untuk menulis lagi dan lagi... sekarang barulah terasa lega sedikit, seperti terlepas daripada belenggu. Barulah ada kesempatan untuk singgah lama di blog rakan-rakan dan menyapa. Paling penting untuk singgah di blog pengulas buku untuk mengetahui kecenderungan pembaca. Terima kasih kepada mereka semua yang rajin mengkritik dan memberi pandangan serta hala tuju dunia novel Melayu. Oh ya, ada satu lagi hutang - untuk mengemaskini Jangan Ada Dendam. Ini hutang saya pada ahli keluarga JAD, dan abah & emak akan kembali berkonflik...

Perkara kedua - saya seperti melupakan (buat-buat lupa) pada tarikh 28 Mei 2005 lalu! Tarikh keramat yang selalu saya abadikan dalam sajak-sajak. Antaranya dua sajak yang di tepi kiri blog ini iaitu Antara Kita dan Kerana Kita. Satu lagi yang saya ingat ialah sajak berjudul Asmara ini Amanah; Ianya Nikmat, tersiar di Mingguan Malaysia pada Mei 2002. Ya, sudah 17 tahun gerbang cinta kami terbina dan alhamdulillah terus utuh masa kini dan harapnya insyaAllah akan datang, hingga akhir nyawa.

* ... ya, saya suka selasa! ianya hari pillihan saya untuk pelbagai perkara. antaranya hari membuat keputusan, hari untuk temujanji dan hari yang perlukan lebih perhatian. barangkali saya suka selasa kerana selasa ialah hari kelahiran saya. selasa sebenarnya hari kelegaan setelah ditekan hari isnin yang memenatkan kerana permulaan minggu. bagaimanapun ini terpulanglah pada tafsiran individu...

No comments: