Monday, May 30, 2005

MENGUKUH UKHWAH
WAH ramai sungguh yang bercuti. Cari orang tu, tak ada. Cari orang ni, tak ada. Alasannya - Bercuti. Anak cuti sekolah, sekali dengan mak bapa bercuti. Tak mengapa cuti kan hak masing-masing. Pergilah bercuti dan ambiklah kuliti time tu untuk anak-anak dan isteri. Tapi yang pentingnya kerja kena bereskan dulu. Janganlah seronok-seronok bercuti orang yang di pejabat kena habiskan kerja kita. Lagilah makcik hangin kalau cuti dulu kemudian baru apply cuti. Nak kenalah tu...

Cuma nak pesan - berhati-hati ketika memandu. Kalau letih berhenti dulu. Apalagi yang membabitkan perjalanan jauh berjam-jam memandu. (MBA le tu!) Berziarahlah ke rumah sanak saudara, merapatkan ikatan. Sebabnya entah bila dapat balik kampung semula. Kesempatan yang ada kena guna sepenuhnya, jangan dok berlengkar je depan tv atau tidur je dalam bilik hotel - baik tak payah balik kampung, baik tak payah pi cuti.

Minggu lepas
Abu Zar datang opis. Alhamdulillah dapat kenal dengan isteri dan anaknya. Selepas ini pula saya sekeluarga bolehlah berkenal dengan seorang lagi warga blog - Bahtiar yang sejak semalam dah menjadi jiran saya. Sebelum ni Semut dan Zino pun berkampung di Bandar Tun Razak. Best kan duduk BTR @ Kg Konggo. Tu yang membuatkan saya sayang nak keluar dari BTR. Di sini selain ada rumah emak dan bapa, ada rumah nenek saya. Tiga rumah adik beradik saya pun di sini. Selain tu kebanyakan makcik & pakcik di BTR dah jadi kroni. Kata depa, kalau anak saya sesat pun dia orang tau anak siapa...

No comments: