Monday, June 13, 2005

MAJLIS PELANCARAN DANA PENDIDIKAN KARANGKRAF
Oleh YB. Dato' Dr. Shafie Mohd. Salleh
Menteri Pengajian Tinggi Malaysia
3 Petang - Lobi utama KKSB


* Dana ini diwujudkan dalam usaha untuk meningkatkan produktiviti dan menghargai seluruh warga kerja. Dana ini bertujuan untuk pembiayaan pendidikan kepada pekerja dan juga anak-anak pekerja. Ia terbuka kepada seluruh warga kerja Kumpulan Karangkraf yang memenuhi syarat-syarat kelayakan yang ditetapkan.

Adalah diharapkan dana pendidikan ini dapat meningkatkan kemahiran, pembangunan diri, daya saing, menjanakan professionalism, taraf akademik dan mutu kerja warga Karangkraf khususnya dan kepada syarikat amnya. Warga kerja amat digalakkan untuk memohon dana ini.

Tahap pendidikan yang ditawarkan merangkumi berbagai tahap dan bidang pengajian termasuklah sijil,diploma, sarjana muda, sarjana dan kedoktoran. Pengajian tahap sijil dan diploma ditanggung penuh oleh syarikat. Manakala bagi tahap sarjana muda, sarjana dan kedoktoran, pemohon hanya perlu membayar `separuh daripada yuran pengajian pemeriksa luar' sahaja atau 25 peratus daripada yuran pengajian dan bergantung kepada bidang pengajian serta kadar tukaran wang asing.

No comments: