Sunday, December 15, 2013

LAMA TAK JUMPA!

SAHABAT saya ramai. Ada yang dikenali di laman maya yang berhubung online, ada juga yang melalui telefon atau instagram sahaja. Dan lebih bermakna ada kawan-kawasn yang memang rapat di alam nyata. Mereka bersama-sama dalam suka duka, dalam susah senang, dalam duka bersama keluarga malang dan yang ketawa dalam majlis silaturrahim.


Hari ini bersua rakan-rakan yang dah lama tak jumpa! Masing-masing sibuk dengan urusan sendiri dan berbulan-bulan tidak berhubung. Dia majlis perkahwinan anak bongsu novelis Iris Ixora di Kelab Golf Sultan Abdul Aziz Shah (KGSAAS) di Seksyen 13 Shah Alam petang tadi, kemesraan itu bertaup kembali.


Pensyarah universiti, ahli perniagaan, penulis kata ucapan menteri dan vip, penulis skrip, penulis novel... kami bersama-sama merapatkan ukwuah. Tiada benci, tiada dendam, tiada terasa hati... saling bergelak ketawa. Terima kasih Allah...!




Bunga lili dan bunga ros ini serta cermin pemidang besar di atas gerbang menghala ke padang golf KGSAAS ini menarik perhatian saya, tatkala mula-mula kaki melangkah masuk menuju ke ballroom. Cantik!


No comments: