Monday, December 9, 2013

HATI TURUT KEMBANG...

SEBENARNYA saya sebak! Saya sedih! Hati saya rabak melihat buku-buku ini kembang. Kulit buku-buku koyak, mukasuratnya kembang, warnanya luntur dan baunya busuk! Saya bayangkan kalau ini semua buku-buku saya. Oh...!


Inilah angkara banjir! Buku-buku di rak di rumah, di sekolah... di pejabat tidak sempat diselamatkan... masing-masing terpaksa menyelamatkan nyawa masing-masing terlebih dulu. Nyawa keluarga, nyawa jiran-jjiran, nyawa kucing... dan buku-buku yang ada roh itu gagal d iselamatkan!


Ini adalah gambar-gambar buku yang musnah milik seorang peminat novel. Saya nampak ada buku-buku daripada Grup Buku Karangkraf. Saya nampak buku sahabat-sahabat saya berdasarkan pada kulit buku berkenaan... aduh, rasanya dalam himpunan buku yang kembang ini mesti ada novel saya...!


Saya ada menghubungi pengumpul buku yang musnah ini dan memohon dia jangan bersediih... Saya berjanji dengan dia jika ada antara yang musnah ini novel-novel saya, saya berjanji akan menggantikannya dengan yang baru...


1 comment:

Maya said...

Selamat petang kak Sri..Selamat tahun baru 2014 akan menjelang beberapa hari lagi.Saya pun sedih juga tengok buku-buku musnah begini.Sebab saya ni pencinta buku juga Akak..:)