Sunday, November 10, 2013

KENA ROTAN...!

SAYA sungguh terkesan melihat kedua-dua video di bawah. Saya juga tersenyum simpul melihat gambar hitam putih di bawah. Sweet sangat memori ini. Insiden kena rotan memang tak pernah saya alami tapi saya selalu melihat kawan-kawan saya kena bantai dengan rotan.

Pakcik makcik jiran saya semasa kecil dulu sangat garang. Saya pun takut. Bila melihat kawan-kawan kena pukul dengan rotan, saya yang menangis! Terasa sakitnya! Bila melihat badan mereka birat, ada bekas kena pukul, saya yang menangis...

Ini permainan konda kondi!
Siapa pernah main?

>>>> MAAFKAN CHEQ MAK... <<<

Abang dan kakak saya pun selalu buli saya semasa saya masih kecil dulu. Banyak permainan yang mereka tipu saya... tapi masa itu saya tidak tahu, jadi saya anggap memang saya bodoh main congkak. Saya bodoh main dam aji contohnya....!

>>> KANTOI LAGI <<<

Hehee... kini kenangan manis satu persatu mulai pudar dalam ingatan kerana usia tua. Namun persefahaman, tolerasi adik beradik, rasa kasih dan sayang tetap merapatkan kami terutama apabila duduk-duduk santai sambil bercerita kisah silam. Kisah main lombong, menyorok dalam kebun getah, mencari cendawan dalam hutan dan peristiwa kena kejar anjing ketika kami mencari kangkung dan pucuk paku di kebun cina.

No comments: