Tuesday, September 3, 2013

SIMPOSIUM PENULIS WANITA SARAWAK

Majlis ini dianjurkan oleh PEKASA - Persatuan Penulis Sarawak dengan kerjasama Dewan Bahasa dan Pustaka Cawangan Sarawak.

ISU menarik ini tersiar dalam ruangan Sastera Berita Harian. Kepada penulis wanita, sila renung dan manfaatkan pandangan Puan Nisah Haron, Dr. Saleeh Rahamad dan Datuk Dr. Adi Badiozaman Tuah dalam artikel ini. — withSaleeh RahamadNisah Haron and Sri Diah Shaharuddin.



Topik yang saya bentangkan ialah: 
Golongan Wanita Mendominasi Dunia Novel.

Komen saya: Masing-masing ada peranan, maka perkukuhkan peranan. Ini jalan yang kita pilih, yang kita kuasai dan yang kita masuk di dalamnya. Ada banyak pro dan kontra dan hanya kita yang boleh mengatasinya. Kita ada banyak penerbit yang berbeza skop penerbitan. Penulis boleh pilih yang mana satu lebih sesuai untuk bekerjasama. Bagi saya yang mewakili penerbit akan tetap menitik-berat skop bisnes asalkan tidak menyimpang akidah, tidak meruntuh moral dan tidak menambah dosa. Meninggikan tahap cerita, isu yang berat, pemikiran yang kritis berlangsung setiap ketika secara evolusi. Akan tiba wakatunya. Kita sedang bergerak ke arah itu.

Berita di fb tersiar di sini:  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=681920641836453&set=t.694960908&type=3&theater

No comments: