Sunday, December 30, 2007

SELAMAT JALAN 2007, SELAMAT DATANG 2008
INI
adalah entri sehari sebelum 2008. Saya ingatkan diri berkali-kali - ya, 2008 sudah datang! Apa yang boleh saya catatkan sebagai pencapaian peribadi pada 2007? Jika dinilai pada pencapaian kerjaya, memang ada peningkatan dan saya bangga mampu melakukannya. Namun meski kerjaya dikejar, pencapaian peribadi tetap dikendong.

Saya garu kepala berkali-kali. Ah, masih tidak cukup sebenarnya. Apa yang telah dilakukan hanya satu inci daipada satu meter yang telah saya set apabila 2007 datang dulu. Saya malu dengan diri sendiri kerana gagal mengotakan beberapa azam yang menjadi target 2007. Nyata sekali saya lebih sukses mengecap peningkatan dalam kerjaya tetapi gagal memenuhi peningkatan peribadi. Kepuasan saya tidak total seratus peratus. Apakah saya menyalahkan kerjaya? Tidak... kerana ini jalan yang saya pilih...

Namun saya tetap mengucap syukur alhamdulillah kerana Allah masih menyayangi kami sekeluarga dan kita semua kerana masih diberi peluang untuk menghuni muka bumi ini. Dan saya kuatkan azam, segala yang tidak tercapai pada 2007 akan tetap dijadikan azam untuk 2008 dan berusaha mencapainya juga.

No comments: