Friday, May 25, 2007

DEMAM TAK AKAN KEBAH
BANYAK
perkara yang terjadi selama seminggu belakangan ini.
1. Kakitangan awam dan yang telah pencen mendapat kenaikan gaji. Ada kakitangan KTMB yang nak reverse masuk gomen balik.
2. Harga tepung pun ikut naik. Sebenarnya bukan tepung saja. Semalam beli ikan kembung dan cili merah pun dah naik harga. Nampaknya roti canai di kedai Kak Ros semalam dah kecil sikit daripada saiz biasa. Sebab itu saya minta dua keping.
3. Kata Mursyidul Am PAS, Nik Aziz - Pilihanraya is around the corner. Sebab itulah Kelantan pun ikut pusat - naikkan gaji kakitangan.
4. Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa kuat berpegang kepada ramalan pilihanraya umum akan diadakan sebelum sambutan ulangtahun ke-50 kemerdekaan 31 Ogos ini.
5. Presiden PAS Haji Hadi pun berpendapat yang sama.
6. Datuk Nalakaruppan `hangin' dengan Anwar Ibrahim yang telah bersahabat dengannya lebih 30 tahun lalu. Datin Seri Azizah akan ditentang oleh Anwar dan seorang lagi calon presiden, Abdul Rahman Othman. Kalut tu...
7. Bocor. Bocor. Bocor. Siling kementerian bocor, siling mahkamah bocor. YB mintak maaf pasal bocor dan saya pun dah bocor bulan ni.
8. Pak LAH pi Tokyo. Jangan singgah ke Mt Fuji. Sekarang tak boleh, Ogos baru bukak. Pak LAH balik LAH...
9. Setiausaha Parlimen Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datin Paduka Chew Mei Fun berkata sekarang ini ramai lelaki beli isteri dari negara asing. Ada diskaun agaknya.
10. Oh, kami di Shah Alam sudah pun berjaya memindahkan keseluruhan proses penting membuat/memproses/mengedit/mendesign/masukkan iklan/membuat PDF sepenuhnya Sinar Harian Edisi Terengganu dan Edisi Kelantan. Kemudian hantar PDF ke Pengkalan Chepa untuk dicetak. Minta maaf ya orang Kemaman, dah dua hari delay order.
11. Edisi Pahang tengah sibuk buat promosi/buat event/prepare kempen/bunting/flyers/design iklan bas/kereta skuad/design mock up/kendalikan skuad/sistem anak angkat ke Kelantan dan Terengganu/arrange kancil/pda/kamera/dll. Opis Kuantan dah ready. Akan terbit soooonnnnnn........
12. ... cuba tambah.

No comments: