Wednesday, August 24, 2005

TAHNIAH UNTUK ZUL!

WARTAWAN Majalah LIBUR, Zulkarnain Mohamad berjaya memenangi Anugerah Pelancongan Malaysia 2004 dalam kategori Rencana Pelancongan Malaysia Terbaik menerusi artikelnya yang bertajuk `Mengintai Misteri Pulau Jerjak'. Artikel tersebut telah disiarkan di dalam majalah LIBUR keluaran September 2004. Majalah LIBUR yang diterbitkan oleh Kumpulan Karangkraf Sdn. Bhd merupakan satu-satunya majalah percutian berbahasa Melayu di negara ini.

Pada malam penyampaian anugerah tersebut yang telah diadakan di Shangri-La Hotel Kuala Lumpur, Zulkarnain Mohammad menerima sebuah trofi dan sijil penghargaan yang telah disampaikan oleh Y.B. Dato’ Dr. Leo Michael Toyad, Menteri Pelancongan. Majlis tersebut turut dihadiri oleh Datuk Dr Victor Wee, Ketua Setiausaha Kementerian Pelancongan dan Datuk Kamaruddin Siaraf, Ketua Pengarah Tourism Malaysia.

Anugerah paling berprestij dalam industri pelancongan negara tersebut telah diperkenalkan sejak tahun 1987 oleh Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan bagi menghargai individu serta organisasi yang memberikan sumbangan yang cemerlang ke arah pembangunan industri pelancongan negara.

No comments: