Tuesday, August 23, 2005

... YANG SUAM-SUAM KUKU
KENYATAAN AKHBAR - MEDIA HIBURAN sebagai majalah yang berwibawa dan professional sentiasa mengamalkan creative journalism dalam menyediakan bahan dan sentiasa mematuhi etika kewartawanan dalam setiap laporan.

Oleh itu laporan kami dalam menerbitkan buku khas Mawi World adalah tepat dan diperolehi daripada sumber-sumber yang sahih. Ia tidak ditokok tambah. Dalam hal ini ibu dan bapa beliau sendiri telah memberikan keizinan. Malahan Mawi Fanclub di Kulai turut memberikan kerjasama mereka. Untuk mempertahankan dakwaan ini kami masih menyimpan bukti kukuh bahawa segala perbualan dirakam dan dicatat.

Dalam hal ini Mawi dan keluarga serta pihak-pihak tertentu seharusnya berasa bangga atas usaha kami kerana ia sedikit sebanyak telah menolong menambah populariti Mawi hinggalah dia menjuarai AF3. Tidak dinafikan poster kami telah ditampal di merata-rata tempat sehinggalah menjadi sepanduk menghiasi Stadium Malawati pada setiap minggu sebaik sahaja ianya diterbitkan.

Sama ada pemberian royalti diberi atau tidak diberi kepada Mawi adalah keputusan kami untuk menentukannya. Sekiranya kami memberikan royalti, orang yang berhak mendapatnya ialah Mawi sendiri.

Kami berharap tidak ada pihak-pihak tertentu yang ingin mengambil kesempatan untuk mengeruhkan keadaan dengan mempertikai kredibiliti serta memberi tanggapan negatif hingga mempersenda kesetiaan pembaca terhadap kami yang telah terbina betahun-tahun lamanya.

Bagi kami Mawi adalah hak semua dan menjadi sumber berita. Oleh itu kami sentiasa menampilkan kelainan untuk pembaca kami.

Intan Zabidin
Editor Media Hiburan


* Inilah kenyataan akhbar yang telah kami hantar pada semua penerbit seminggu selepas AF3 tamat. Hingga hari ini tidak semua yang keluarkan statment ini dan yang keluarkan statment pun tak keluar habis, ada yang keluar separuh dan ada yang keluar suku saja. Tapi yang tokok tambah banyak. Oh ya... budak yang dikata-kata ini nak datang opis esok!

No comments: