Wednesday, March 2, 2005

KELANGSUNGAN PERJUANGAN
TERIMA KASIH atas kata-kata TAHNIAH yang diucapkan atau yang tak terucapkan. Saya terima segalanya dengan penuh rasa tanggungjawab. Sesungguhnya perjalanan yang sudah lama bermula insyaAllah akan saya teruskan. Saya akan terus gigih melangkah. Saya akan terus nekad membimbing tunas-tunas muda. Saya akan terus berjuang dengan masa. Akan terus bergelut dengan mental dan fizikal serta usia.

1985 - 2005 : 20 tahun di Karangkraf bukan suatu masa yang singkat. Memegang jawatan sekarang sebagai Ketua Bahagian Majalah bukan pula penamat perjuangan. Komitment kini menjadi lebih jitu. Demand terhadap kerja semakin tinggi dan tanggungjawab juga semakin bertambah. Majalah yang tahun lalu berjumlah 27 judul kini akan menjadi 35 judul menjelang Mei nanti. Dan menjelang Disember beberapa judul lagi akan diterbitkan.

Paling menggembirakan Karangkraf juga sudah mendapat permit untuk menerbitkan dua akhbar harian. (Sampai sekarang saya masih menyimpan sms kiriman tauke yang dihantar pada 14 Januari jam 3.38 ptg dalam perjalanan beliau balik dari Kementerian Dalam Negeri). "Our Harian W**i*a permit approved. Letter of approval collected. Alhamdulillah." Ketika sms itu dibacakan pada rakan-rakan di pejabat. Kami serentak menjerit gembira dan terharu...

Dan ibu pejabat di Shah Alam juga akan bertambah satu lagi cawangan di Kelantan (untuk Harian S**a*). Di masa yang sama pejabat yang ada sekarang akan turut membesar ke bangunan sebelah... ya padang bola akan dikorbankan. Hasrat membeli bangunan sebelah kini dalam proses perbincangan.

Semua itu semakin membakar semangat saya bekerja. InsyaAllah dengan sokongan semua pihak, dengan doa keluarga dan harapan seluruh pekerja tidak kira kolar biru atau kolar putih, syarikat akan terus berkembang. Di masa yang sama semua pihak akan mendapat hasilnya, terutama para pekerja yang selama ini begitu gigih memikul amanah.

Kepada anda semua, terima kasih atas segala dorongan dan teruslah memberi sokongan pada kami di Kumpulan Karangkraf.

No comments: