Thursday, March 10, 2005

GO MUAZ GO...!

Keluarga kakak sulung - Muaz berdiri segak di barisan belakang.
Gambar di Aidilfitri 2004 lalu di rumah Nek Jah & Tok Din.


CUCU sulung Nek Jah (mak saya) dan Tok Din (bapa saya) iaitu Muaz bin Nurdin meneruskan kecemerlangannya apabila berjaya mendapat 11 A dalam peperiksaan SPM yang diumumkan hari ini. Dia belajar di Sekolah Menengah Abdul Rahman Talib, Kuantan Pahang.

Dan hari ini menurut kakak saya, Muaz naik ke pentas di dewan sekolahnya dengan bangganya. Muaz memang target biasiswa Petronas untuk melanjutkan pelajarannya. Mintak-mintak dia berjaya. Khamis depan dia akan mula menyertai PLKN 2005 musim kedua di Kem Cherating. Tentulah keluarga Kak Long kelam-kabut nak uruskan hal sambung belajar Muaz diketika dia pulak sibuk dengan program latihan PLKN.

Tahun 2005. ini menyaksikan beberapa lagi cucu Tok Din dan Nek Jah menghadapi peperiksaan.

Peperiksaan SPM:
1. Nabila (adik Muaz)

Peperiksaan PMR:
1. Anis (anak saya)
2. Hakimi (anak abang, di Johor)

Peperiksaan UPSR:
1. Anas Iqbal (anak saya)
2. Khalidah (anak abang, di Johor)
3. Muzammil (anak Kak Long di Kuantan)

Apa yang dapat kami sebagai emak bapa lakukan ialah memberikan dorongan kepada anak-anak semoga mereka terus gigih menunaikan tanggungjawab sebagai pelajar. Sebagaimana permintaan, minggu lepas Anas gembira mengikuti progam/bengkel UPSR di Muzium Negara dan minggu ini pula Anis akan mengikuti program yang sama untuk PMR. Hendaknya letih lelah mak bapa pastinya akan berbalas dengan kejayaan anak-anak. InsyaAllah.

No comments: