Thursday, March 31, 2005

4 HARI BERLALU
INILAH diari empat hari di minggu terakhir Mac dan dijadikan satu entri. Banyak yang ingin ditulis tapi tak sempat. Kononnya cakap dengan diri, ah kejap lagilah tulis, kejap lagilah... lama-lama lupa ataupun memang tak sempat. Terima kasih dengan panggilan telefon, sms dan email yang bertanya khabar (antaranya Rudy Bluehikari, Mak Andeh, Hazel, PNut, Zt dan ramai lagi). Kot-kot saya tak sihat. Alhamdulillah, setakat ini masih bernyawa hehehe, boleh meneruskan kehidupan dan tanggungjawab. Thanks atas keperihatinan anda semua. Muahhhh...!

ISNIN: Adik-adik dari Kolej Tunku Khursiah dan empat sekolah lain datang bertugas `olok-olok' di Karangkraf sehari suntuk. 40 orang dipecahkan kepada 10 grup. Mereka ada tugasan masing-masing dari mewawancara, merakam gambar, membuat design layout dan mempersembahkan kepada 10 mentor dikalangan editor majalah-majalah di Karangkraf. Kesian pulak pada adik-adik belasan tahun yang kena `bohong'. Sebabnya mereka nak sangat shoot gambar di studio kalau ada artis. Mentor kata hari ini tak ada artis! (Sedangkan di Garden Cafe sana, tengah gamat dengan acara ulangtahun Media Hiburan. Lebih 60 artis tengah sakan dengan games dll.) Sorry dik...!

SELASA: Agak sibuk menguruskan hal-hal yang berkaitan dengan iklan muat-turun di majalah-majalah. Surat cinta dari Kementerian Dalam Negeri (Bahagian Penerbitan dan Teks Al Quran) ditatap penuh teliti, buat panggilan telefon, membuat penjelasan dan sebagainya. Banyak majalah di Karangkraf yang ada iklan ini. Semuanya kena dibelek satu persatu. - Hari ini saya ponteng (tunda) kursus!

RABU: Masih lagi uruskan hal-hal Kementerian Dalam Negeri. Hari ini juga mengagihkan surat-surat HRD kepada semua staf, bagi sikit lecture pasal semakan gaji, tahap prestasi, disiplin dsbnya. - Saya ponteng (tunda) kursus lagi!

KHAMIS: Hari ini urusan dengan Kementerian Dalam Negeri masih lagi belum selesai. Sekejap tadi melayan lawatan dari Bintulu, Sarawak dan Puspanita Negeri Selangor. Petang nanti... ada tugas yang menanti.

No comments: