Monday, April 12, 2004

PROGRAM SEMALAM & HARI INI

SEMALAM
ada acara penuh gemilang anjuran bersama Berjaya Times Square dan majalah Media Hiburan - Celebirity Race. Maka bersesaklah artis-artis dan peminat-peminat di pusat beli belah baru itu. Majlis berjalan lancara dan mendapat liputan krew televisyen dan akhbar. Melodi pun buat lintas langsung sekejap tengahari semalam.

Tahun lalu acara berlangsung di Plaza Alam Sentral dan di sekitar Shah Alam. Maklumlah masa tu baru berpindah ke Shah Alam dan nak bermesra dengan penduduk Shah Alam. Tahun lalu para peserta menggungkan kereta untuk mencari barang-barang. Semalam mereka menggunakan LRT dan Monorail pula. Acara ni lebih kurang macam Explore Race.

Petang ini pula kami akan dikunjungi tetamu untuk program Sesi Cakap Cakap. Orang yang dimaksudkan ialah Menteri Besar Selangor Datuk Khir Toyo. Beliau telah bersetuju untuk membuat lawatan kerja ke Karangkraf. Sambutan biasa saja, agak informal. Bos pun tak suka yang formal-formal. Dia suka acara santai tetapi mesra.

Sesi Cakap-Cakap ini baru dimulakan semula setelah terhenti hampir setahun kerana proses pindah pejabat. Antara yang pernah mengisi program ini ialah Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Datuk Seri Rafidah Aziz, Tan Seri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Shahrizat, Cik Azalina Otman dan beberapa menteri kanan yang lain.

Saya teringat lawak bersama Datuk Seri Shahrizat dulu bila bos kenalkan... ini Puan Sri Diah... Shahrizat kerut kening dan jawab; "oh... Mad dah dapat Tan Sri ya?" Ha hahaha....

No comments: