Monday, June 1, 2015

Karya Alternatif


Industri penerbitan memerlukan banyak lagi ledakan dan suntikan idea. Karya yang statik dan kekal terlalu lama dalam sesuatu lingkungan, sukar untuk berubah mengikut arus moden, dunia digital, gajet dan sosial media.
* Perbincangan menarik hari ini untuk satu lagi genre baru bagi Grup Buku Karangkraf. Perkongsian positif daripada anak muda dengan dunia mereka - apa yang mereka mahu baca dan apa yang mereka hendak tulis.
Terima kasih kepada semua yang hadir. Saya ambil maklum semua initpati perbincangan kita. Gambar-gambar dalam album ini saya kongsi daripada status mereka yang hadir.



Membuka emeil pagi ini dan mendapat deretan emel pertanyaan mengenai projek penulisan genre alternatif. Sejak semalam telefon menerima pelbagai mesej pertanyaan. Dan turut mendapat mesej ugutan juga supaya jangan masuk bidang ini yang penuh carut dan maki hamun... Eh!



Saya bersemangat dan tidak mahu dunia penulisan kita statik dengan karya yang itu, itu saja.
Muncul dalam beberapa pertanyaan... haruskah kita mencarut, memaki, membabikan orang dalam karya bentuk baru seperti yang banyak dalam pasaran sekarang?

No comments: