Friday, January 26, 2007

WISMA DENMARK (LAGI...)
SABAN hari saya mengikuti penulisan di blog Bro Rocky, Bro Sheih, Datuk Kadir, Datuk Ahmad Talib, Nuraina, Kak Teh, Jeff dan ramai lagi wartawan online yang lain. Saya selalu ingatkan diri bahawa gaya dan ideologi tulisan mereka di online dan printed tidak boleh dianggap serupa - menulis untuk mendapat gaji bulanan tidak sama dengan menulis utnuk mendapat kepuasan menulis.

Dan semalam bermulalah perjalanan Bro Rocky dan Jeff di Mahkamah Tinggi Sivil di Wisma Denmark. Bukankah saya juga sudah banyak kali ke sana atas urusan pejabat?

Perjalanan Semalam:
1. Tiada injunksi (sekatan) seperti yang diminta oleh plaintif dan empat pekerjanya dikeluarkan oleh Mahkamah. Maknanya setakat ini tiada injunction against Rocky.

2. Mahkamah akan bersidang lagi pada 22 Februari bagi menimbangkan permohonan Rocky agar Mahkamah menolak (strike off) saman plaintif terhadapnya.

3. 29hb Januari 2007 - Isnin ini – semua pihak terbabit akan berjumpa dalam kamar hakim bagi mendengar “penjelasan” Rocky mengenai ulasan-ulasan di dalam blognya yang dibuat selepas pengemukaan saman oleh plaintif pada 11 Januari 2007.

Good luck utk Bro Rocky dan Jeff. Memang perjalanan ini akan jadi panjang. Semoga Bro Rocky dan Jeff kuat semangat terutama dengan sokongan rakan bloggers yang lain.

No comments: