Friday, September 29, 2006

JAWATAN KOSONG

SUB-EDITOR
(Berpejabat di Pengkalan Chepa, Kelantan)

Tugas: Menyemak dan memperbaiki berita dan rencana dari wakil-wakil di seluruh negeri Kelantan, Terengganu dan Pahang. Menulis semula bahan-bahan dari pemberita dan penulis sambilan di daerah dan jajahan.

Kelayakan: Ijazah atau diploma dalam bidang kewartawanan. Berpengalaman dalam kerja-kerja penyuntingan surat khabar. Berkemahiran tinggi dalam menulis dan bertutur dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris dengan baik. Sihat tubuh badan, sanggup bekerja di luar waktu pejabat dan akur arahan `deadline'.

WARTAWAN
(Bertugas di Terengganu dan Pahang.
Kelahiran Terengganu dan Pahang diutamakan.)

Tugas: Mendapatkan fakta sama ada atas usaha sendiri atau berpandukan tugasan yang diberi dan menulis fakta-fakta terebut dalam bentuk berita atau rencana. Mengambil gambar-gambar untuk memperkuatkan tulisan.

Kelayakan:
Ijazah atau diploma dalam bidang kewartawanan. Berpengalaman dalam kerja-kerja penyuntingan surat khabar. Berkemahiran tinggi dalam menulis dan bertutur Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris dengan baik. Sihat tubuh badan, sanggup bekerja di luar waktu pejabat termasuk pada hari cuti umum dan akur arahan `deadline'. Berupaya bekerja di kawasan yang diarahkan. Calon-calon yang baru menamatkan pengajian digalak memohon. Mereka yang berpengalaman akan diberi keutamaan.

Hantar permohonan kepada:
PUAN SRI DIAH
Akhbar Cabaran Sdn. Bhd.
PT 1310, Jalan 6/44,
Kawasan Perindustrian Pengkalan Chepa 2
16100 Kota Bharu, Kelantan
* Tarikh tutup: 15 November 2006.

No comments: