Saturday, November 12, 2005

10 SYAWAL BERSAMAAN 28 Mei
MASIH baru saja rasanya bergelar seorang isteri. Masih terhidu harum bunga rampai dalam bilik pengantin. Teringat, malunya duduk bersanding apabila banyak mata memandang. Terbayang, wanginya inai di jari tangan dan cantiknya inai di jari kaki. Masih terdengar lagi hiruk pikuk suara anak-anak kecil, jiran-jiran, saudara mara, kawan-kawan dan tetamu-tetamu lain... rupanya kini sudah 16 tahun! Alhamdulillah.

16 tahun lalu kad hari raya saya adalah juga kad jemputan kahwin, saya buat dua dalam satu. Jadi di samping kirim kad raya saya juga menjemput datang ke majlis perkahwinan. Jimat belanja. Gift untuk tetamu ialah sudu kaca yang diisi telur rebus dan dibalut dengan saputangan lalu diikat riben. Kenapa macam tu? Agaknya sebab saya suka memasak dan suka makan (sebab tu bagi sudu), suka telur rebus dan riben yang cantik-cantik, berwarna warni. Eh itu dulu. Pengantin 16 tahun dulu, sekarang ini dah pun ada anak 3, dah besar malah lebih besar dan lebih tinggi daripada mama mereka.

p/s; Harap bahagia hingga akhir nyawa. Rasanya en.abg tak ingat pun tarikh ni, sbb itulah saya tengok dia make donno saja.. ish, memanglah lelaki ni!

No comments: