Sunday, June 29, 2008

INSYAALLAH, ADA KESEMPATAN UNTUKMU MENERUSKAN HIDUP...


MINGGU lalu saya terbaca di Blog Rudy Bluehikari mengenai kisah adik Sufi. Sebagai ibu kepada tiga orang anak, saya berasa amat terharu dengan penderitaan bayi ini. Kasihan bayi sekecil itu, telah mengalami komplikasi jantung dan ibu bapanya pula dirundung rasa tertekan melihat kepayahan anak mereka untuk meneruskan hidup.

Sebenarnya saya tidak terlintas pun siapa bayi dan ibu adik Sufi. Namun hasil ronda-ronda di laman blog, akhirnya barulah saya tahu bahawa kisah adik Sufi yang saya bawa dalam ingatan selama beberapa hari.... rupanya anak kepada Shahdan dan Elly. Oh my God... tabahkan hati ya Shah dan Elly, ibu dan bapa muda yang diuji Allah dengan pelbagai dugaan hidup dalam dunia yang serba kalut ini. Akak doakan Shah dan Elly akan menemui juga titik kegembiraan, sesungguhnya Allah menguji kita kerana Dia amat sayangkan hamba-hambanya...

Anda juga boleh mengikuti kisah ADIK SUFI di sini . Jika ingin membantu, silalah teruskan niat... semoga ada hari esok yang gemilang untuk mereka. InsyaAllah.

No comments: