Monday, November 27, 2006

BADAN SATU, HAJAT BERIBU...
SALMAH di Singapura mengirim sms bertanya khabar, sebelum itu beberapa orang lagi turut kirim emel, tanya khabar. Ya, NONA yang jauh pun bertanyakan soal yang sama... Jawapannya alhamdulillah saya sihat. Masih dipanjangkan umur.

Tapi kenapa tidak updated? Soalan cepumas tu payahlah akak nak jawab... kalau jawapannya sibuk orang lain pun sibuk juga. Tapi sebenarnya sibuk campur tak ada mood, campur banyak sangat nak tulis, tak tahu mana nak dimulakan dulu dan tolaklah sepuluh peratus malas...

1. Sekarang mak saya sudah keluar dari HUKM. Terima kasih pada Dr. Datin dan misi-misi yang telah memberikan khidmat terbaik mereka kepada mak. Kami adik beradik amat berpuas hati. Juga terima kasih kepada rakan dan jiran yang menziarah mak saya di Tingkat 6 Wad 3 HUKM. Sekarang ini yang paling wahid ialah kena pantang betul makanannya.

2. Projek jangka panjang yang sedang ditangani sekarang ialah Menterjemah Al Quran - Arab - Melayu - Penjelasan ayat. Projek ini bersama Dr. Juanda dari Pejabat Mufti Negeri Sarawak. Bersama Dr. Asri, Mufti Kerajaan Negeri Perlis pula ialah projek membukukan segala Hadis Bukhari dan Muslim. Wah lepas ini akak boleh jadi calon ustazah!

3. Satu lagi projek jangka panjang ialah merealisasikan pengasingan terbitan Sinar Harian Kelantan dan Sinar Harian Terengganu. Sekarang bukan 5 x seminggu tetapi sudah 7 x seminggu. (Ah, teringat satah di pasar Cabang Tiga, Pengkalan Chepa.)

4. Tidak dilupakan proses menerbitkan Sinar Harian Pahang, Sinar Harian Kuala Lumpur dan Selangor sesegeranya.

5. Projek jangka pendek sebelum 3hb Disember - buku Asmara Ini... Sempena majlis persandingan Fadzley dan Azrene.

6. Dan menjelang Pesta Buku April 2007 nanti ialah kelahiran lagi 8 judul buku.

... kalau macam inilah, bila pula novel nak siap?

No comments: