Thursday, July 20, 2006

OPERASI DITERUSKAN





KONVOI promosi 3 hari 2 malam Skuad Cakna akhbar Sinar Harian yang disertai oleh 21 buah kenderaan selamat dilepaskan oleh Pengarah Urusan Kumpulan Karangkraf Sdn.Bhd (KKSB), Tuan Haji Hussamuddin Yaacob dari Shah Alam menuju dua destinasi utama iaitu Terengganu dan Kelantan pada 15 Julai lalu. Turut sama ialah Ketua Polis Trafik Selangor, Tuan Che Hussin

Konvoi singgah di beberapa lokasi terpilih seperti Bandar Chukai, Kemaman, Dungun, Marang, Kuala Berang, Jertih dan Besut. Hari kedua konvoi, majlis perlepasan Skuad Cakna ke Kelantan telah disempurnakan oleh Timbalan Ketua Polis Terengganu tepat jam 8.30 pagi.

Konvoi selamat tiba di ibu pejabat akhbar Sinar Harian di Pengkalan Chepa pada jam 5.00 petang dan disambut meriah oleh kakitangan dan wartawan Sinar Harian. Hari ketiga, konvoi telah diraikan oleh Timbalan Ketua Polis Kota Bharu, Tuan Idris dan anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu sebelum bergerak menjelajah bandar Kota Bharu, Machang, Tumpat, Tanah Merah, Rantau Panjang dan Pasir Mas.

Akhbar berslogankan 'Akhbar Untuk Orang Pantai Timur' ini dikhaskan untuk masyarakat negeri Kelantan dan Terengganu di mana kebanyakan 90 peratus pengisian beritanya adalah rakaman peristiwa yang berlaku di dalam dua negeri tersebut. Ahkbar Sinar Harian ini mula berada di pasaran pada 31 Julai 2006 dengan harga promosi 50 sen senaskah selama tiga bulan.

No comments: