Wednesday, June 7, 2006

BUAT SEMENTARA, SIMPANLAH DULU DUIT


TINGGAL lagi beberapa hari sahaja saya di sini dan akan segera pulang ke Kuala Lumpur. (Dah rindu rumah, suami dan anak-anak!). Tempoh hampir dua minggu di sini amat bermakna bagi saya. Banyak perkara yang dapat dilakukan dan ada banyak perkara juga yang tak sempat nak dihabiskan. Setiap hari padat dengan pelbagai misi, terutama apabila rombongan dari KL tiba pada Ahad dan Isnin. Pelbagai modus operandi dirancang. Plan A, B dan C saling didebatkan. Malamnya pula, berangkat ke Tok Bali, belok ke kiri selepas `ghetok' besar dan singgah di chelet kepunyaan bos. (BBQ ikan, sotong, ketam segar meningkatkan lagi tahap kolesterol!)

Dalam akhir Jun hingga pertengahan Julai mungkin akan ke sini lagi dengan misi sebenar terhadap SINAR HARIAN. Waktu ini ramai dari KL akan ke sini untuk membantu mempromosi akhbar `sinar banar' ini. Kami yakin. Kami optimis, semuanya akan menjadi hype di Kelantan Darul Naim, negeri Serambi Mekah ini.

Shopping di KB? Uhhh... meletihkan. Lemas dalam kesibukan. Maklum cuti sekolah. Jangan haraplah dapat masuk dengan selesa ke Wakaf Che Yeh. Khabarnya di Pengkalan Kubor dan Rantau Panjang juga serupa. Kami cubalah nak membeli belah di Bangunan MPKB, di Pasar Siti Khatijah atau di Bazar Buluh Kubu... mak datuk mengalahkan Jalan Masjid India menjelang Ramadan & Syawal. Orang luar berpusu datang, plet kereta luar berderet atas jalan. Adik saya yang duduk di Kedai Mulong angkat tangan bila saya ajak shopping. Datang waktu lainlah, katanya.

Ya, cuti sekolah semakin membuatkan bandar KB lebih sesak berbanding Kuala Lumpur.

No comments: