Sunday, December 25, 2005

SALAM INGATAN
KERJA-KERJA membasuh rumah memanglah memenatkan. Sebelum itu nak mencari kotak untuk diisi barang-barang pun satu hal. Puas kedai runcit dirayau, itu tak termasuk kerja packing yang meletihkan. Kemudian nak mengangkut ke lori pun memerlukan tenaga `badang'. Nanti apabila sampai ke rumah di Shah Alam, nak menyusunnya semula, lagilah satu hal.

Tak mengapalah, en.abg kata buatlah pelan-pelan. Mujur anak dah besar, boleh diarah itu ini. InsyaAllah kerja-kerja berpindah akan beres dalam minggu ini. Sayangnya rasa hati ini nak tinggalkan Bandar Tun Razak, maklumlah saya sudah mendiami kawasan ini sejak 40 tahun lalu. Rumah emak bapa saya, rumah nenek, rumah adik keempat, adik keenam dan adik bongsu di sini. Aleh-aleh saya pula nak keluar dari sini. Harap-harap bila saya keluar dari Bandar Tun Razak, adik-adik lain akan terus tengok-tengokkan mak dan bapa.

Minggu depan pula akan sibuk dengan persekolahan anak-anak di sekolah baru. Anas dengan Anis hanya berjalan kaki sahaja ke sekolah. Saya pula akan menghantar si bongsu Amie ke sekolah kerana sehala dengan perjalanan saya nak ke pejabat. Balik sahaja dia akan naik bas sekolah ke rumah, yang jaraknya 2 kilometer sahaja. Minta-minta dengan x factor yang mereka ada, anak-anak semua akan dapat menyesuaikan diri di sekolah baru.

Rasanya blog ini tak dapatlah diupdated atas kesibukan-kesibukan ini. Kepada semua pengunjung saya ucapkan selamat menyambut tahun baru 2006 semoga tahun mendatang akan membawa gemilang dan kebahagiaan berkekalan untuk semua.

No comments: