Wednesday, June 30, 2004

URUT MENGURUT
SAYA
tertarik membaca artikel mengenai Presiden Persatuan Pediatrik Malaysia, Prof Dr. Zulkifli Ismail yang mengesahkan mengurut dengan teknik tertentu banyak kelebihannya dalam proses pembesaran si comel.

Dengan minatnya yang mendalam tentang hal ini dan keberkesanan urutan, beliau meneliti dan mentelaah pelbagai bahan bacaan dan kajian berkaitan teknik mengurut yang dilakukan di Amerika Syarikat, United Kingdom dan Filipina. Dalam persidangan khusus tentang kardilogi di Miami beliau mendalami ilmu urutan ini dengan Dr. Tiffany Field, pakar psikologi dari Touch Research Institute. Tidak keterlaluan jika beliau dinobatkan sebagai pelopor teknik urutan bayi dan kanak-kanak di Malaysia.

Sebenarnya bukan kanak-kanak sahaja, kita yang dewasa ini juga akan mendapat nikmat dan kepuasan apabila diurut perlahan dengan teknik yang betul dan disertai dengan sapuan minyak yang sesuai. Jangan anggap lain ya, urut untuk seksual (cakar harimau) tu lain... ini urutan untuk santai, menikmati wanginya aroma minyak serai wangi contohnya, sambil relak, tenangkan fikiran...

No comments: